Branże w których upominki reklamowe są dobrze odbierane

Gadżety reklamowe mogą stanowić świetny sposób na zachęcenie do siebie klienta. Dlaczego? Mówią o marce, są zazwyczaj użyteczne, a co najważniejsze są… za darmo. Jest to po prostu „bezinteresowne” wyjście do klienta. Klienci uwielbiają dostawać „gratisy”, zwłaszcza jeśli są to przedmioty inne od tych, które dostawali dotychczas.
Branże
Gadżety reklamowe powinny być jednak odpowiednio dopasowane do grupy docelowej, możliwości finansowych i branży, w jakiej porusza się dana firma. Wiadomo, że niezbyt korzystne będzie wydanie kilkudziesięciu tysięcy na materiały promocyjne, jeśli zyski mają być znacznie niższe. Przy kampaniach wyborczych, nawet lokalni politycy decydują się na inwestowanie w drobne gadżety reklamowe. Na tę skalę, są to jednak tylko cukierki w papierkach z logiem partii politycznej, którą reprezentują oraz długopisy z nazwiskiem polityka. Zdarza się także, że politycy rozdają kawę w miejscach publicznych, co robił obecny prezydent RP, Andrzej Duda przy warszawskim metrze.

Napój czy jedzenie także może być przecież pewnym gadżetem reklamowym. Nie powinno się jednak inwestować w gadżety reklamowe, zupełnie nie związane z formą prowadzonej działalności . Doskonałym przykładem byłoby więc rozdawanie breloków czy kolorowych ulotek przy prowadzeniu takich działalności, jak dom pogrzebowy. Natomiast, jeśli będziemy rozdawać pendrive, pracując w korporacji informatycznej, to będzie to w stu procentach uzasadnione. Gadżety reklamowe będą pozytywnie odbierane w prawie każdym rodzaju działalności, jednak powinny być odpowiednio dopasowane. Gadżety reklamowe, które uznawane są za „bezpieczne”, a więc nadające się do promocji niemal każdego rodzaju działalności gospodarczej to notesy, długopisy oraz breloki. Nadal jednak, w niektórych branżach nie będą one mile widziane. To o czym wcześniej wspomniano, a więc branża pogrzebowa, a także inne „delikatne” rodzaje usług. Czasami, wystarczającą okazuje się tylko wizytówka, na której będą umieszczone dane, adres oraz numer telefonu do firmy.

Każdy gadżet reklamowy powinien być jednak zaprojektowany z największą starannością – stawianie na „bylejakość” może się klientom kojarzyć z podobnym podejściem, jeśli chodzi o przygotowanie danej usługi czy też produktu. Poza tym, im dłużej będzie służył dany gadżet, tym lepiej dla danego przedsiębiorstwa, ponieważ tak długo będzie stanowił pewną formę reklamy dla przedsiębiorstwa. Warto sobie z tego zdawać sprawę, że przy większej ilości zamawianych drobnych gadżetów, możemy liczyć na naprawdę spore oszczędności.