Co uwzględnić w strategii marketingowej ?

Strategia marketingowa powinna być prowadzona z rozmysłem i rozwagą, w przeciwnym razie będzie narażała wyłącznie na poważne koszty, nie przynosząc oczekiwanych rezultatów. Marketingowcy powinni przede wszystkim wiedzieć, do jakiej grupy docelowej będzie kierowany produkt lub usługa. W przeciwnym razie, nie będą w stanie prowadzić skutecznych działań.

Strategia

Następnie, powinni określić kanały reklamowe, z jakich zamierzają korzystać. Dzięki temu, uda się także określić przewidywane koszty, jakie trzeba będzie ponieść przy takiej kampanii reklamowej. W każdym budżecie czy planie finansowym, powinno się także uwzględnić margines błędu, a więc tzw. „budżet awaryjny”, który zostanie wykorzystany w sytuacji kryzysowej, gdyby potrzebne były dodatkowe działania marketingowe. Strategia marketingowa powinna zostać zaplanowana przynajmniej na kilka miesięcy wcześniej, niż ją wprowadzimy. Wszelkie działania, bez wcześniejszego zaplanowania w dziewięćdziesięciu procentach kończą się fiaskiem. Nie powinno się liczyć na szczęście, ponieważ może to zbyt wiele kosztować przedsiębiorstwo. Zdarza się, że kampanie takie pochłaniają około kilkuset tysięcy, a nawet kilku milionów złotych. Dobra strategia marketingowa to taka, która będzie maksymalizowała zyski przy równocześnie możliwie niskich nakładach. Wiele zależy od podziału zadań i charyzmatycznego przywództwa. Powinno się jednak mieć pewność, że w dzisiejszych czasach żaden produkt ani usługa nie zostaną skutecznie sprzedane, jeśli nie zostanie przeprowadzona odpowiednia kampania marketingowa.

Przed wprowadzeniem działań marketingowych, powinno stworzyć się harmonogram działań, który zostanie podpisany przez wszystkich pracowników działu marketingowego. Zostaną w nim zawarte wszelkie zadania, potrzebne zasoby oraz informacje, kto się ma tym zadaniem zająć. Gdyby w grę wchodziły jakiekolwiek niedociągnięcia, wiadomo będzie, kto jest za nie odpowiedzialny. Poza tym, dobra strategia marketingowa powinna wiązać się z terminowością. Jeśli więc uczestnicy zespołu orientują się, że ktoś nie radzi sobie z realizacją zadań, będą w stanie w odpowiednim czasie je przejąć. Ważne jest także zwracanie uwagi na wykorzystywanie jak największej liczby kanałów komunikacyjnych, dzięki którym dotrzemy do jak najszerszej liczby klientów, a więc poprzez: radio, lokalną prasę, telewizję, fora i portale społecznościowe, ulotki, a także wiele, wiele innych. Nie da się ukryć, że to właśnie dzięki tym kanałom, prowadzane są najskuteczniejsze działania marketingowe.