Duże gadżety to przesada?

Każdy gadżet reklamowy wiąże się z jakimś kosztem dla przedsiębiorcy. Pojawia się więc pytanie, czy należy decydować się wyłącznie na drobne podarunki dla potencjalnych klientów czy pracowników… Może bardziej opłacalnym byłoby zainwestowanie w większe gadżety. Jak więc wygląda sytuacja? Zależy to przede wszystkim od ilości gadżetów, jakie zamierzamy nabyć. Gdyby chodziło o zamówienie większych gadżetów w ilości kilku tysięcy, byłoby to poważnym obciążeniem dla budżetu firmy.

Duze gadżety

Gdy w grę wchodzą ogromne korporacje, które obracają kwotami przekraczającymi kilka miliardów, kupno kilkuset plecaków nie będzie zbyt dużym problemem, jednak jeśli chodzi o mniejsze podmioty lokalne, to będą to zdecydowanie zbyt drogie inwestycje. Nie mamy tutaj przecież do czynienia z notesikami, których cena przekracza ledwo ponad złotówkę. Kiedy jednak, działalność gospodarcza o niewielkich rozmiarach pragnie poszerzyć swoją działalność poprzez stosowanie dużych gadżetów, to powinna zamówić je w mniejszych ilościach. Mogłyby one stanowić nagrodę w konkursach, ogłaszanych drogą internetową. To jednak nie koniec. Gadżety reklamowe tego typu mogą stanowić także świetną reklamę w trakcie prowadzonych akcji charytatywnych. Gdyby zamówić kilka plecaków z logo danej firmy i rozdać je dzieciom z rodzin potrzebujących, to akcje takie z całą pewnością byłyby ogłoszone w lokalnej prasie i internetowej sieci. Społeczeństwo i potencjalni klienci bardzo częste decydują się na korzystanie z usług/produktów firm, które podkreślają pewne wartości, jak: rodzina, ekologia, polski produkt czy zaufanie do marki. Rodzina, a więc wspieranie osób potrzebujących może więc zrobić pozytywne wrażenie na klientach.

Gadżety reklamowe, które będą wykonane z ekologicznych materiałów także będzie pewną formą promocji. Niektórzy klienci wybierają tylko firmy, dbające o środowisko naturalne. Ten trend coraz mocniej jest reklamowany za pośrednictwem mediów oraz wirtualnej sieci. Gadżety reklamowe mogą także podkreślać, że klient ma do czynienia z polską spółką. Część klientów chętniej sięga po polskie produkty i usługi nawet, jeśli są nieco droższe, ponieważ starają się w ten sposób wspierać polską gospodarkę. Wielkość gadżetów reklamowych nie ma większego znaczenia, o ile daną firmę na nie stać. Nie powinno się inwestować powyżej swoich możliwości. O to, jaki budżet działań marketingowych nie powinien zostać przekroczony powinno zapytać się członków zarządu oraz dział, zajmujący się finansami. Zazwyczaj ustala się go na początku roku.