Gadżet reklamowy - czy uwzględniać go w strategii marketingowej?

Strategia marketingowa w dniu dzisiejszym jest niezwykle trudna. Chodzi nie tylko o konkurencyjność, ale także o kreatywność. Niestety, klienci są wręcz zalewani reklamami, ulotkami oraz spotami reklamowymi. Nie da się ukryć, że reklamy te wydają się być zbyt agresywne dla niektórych, dlatego marketingowcy muszą planować je w taki sposób, by nie wydawały się dla klientów zbyt uciążliwymi. Świetnym elementem każdej kampanii reklamowej są gadżety reklamowe. Ulotki, nie będą tak skuteczne, ponieważ nie są użyteczne. Po przeczytaniu informacji na ulotce, ta nadaje się tylko do śmieci. Klientom kojarzy się to z marnotrawstwem papieru, a więc z działaniem na szkodę środowiska. Materiały reklamowe typu gadżety są częściej i chętniej wybierane, ponieważ pełnią zazwyczaj dodatkowe funkcje. Na notesach, ołówkach czy długopisach może znaleźć się logo przedsiębiorstwa, jego adres oraz śmieszne hasło reklamowe, które będzie przykuwało wzrok.
Strategia
Strategia marketingowa, opierająca się na takich materiałach reklamowych z całą pewnością będzie doskonałym rozwiązaniem, ponieważ nie są one o wiele droższe od ulotek, o ile zamawia się je w większych ilościach. Takie gadżety biurowe można zamawiać w dużych hurtowniach. Zdarza się, że ich ceny są jeszcze obniżane, kiedy firma decyduje się na podpisanie umowy długoterminowej z hurtownią. Doskonałym pomysłem jest także zorganizowanie konkursów, chociażby na portalach społecznościowych, jak facebook czy twitter, w którym jedna osoba mogłaby wygrać pełen komplet takich gadżetów. A wybór jest naprawdę szeroki… Torby płócienne, długopisy, ołówki, markery, notesy, magnesy na lodówkę czy też breloki,  a nawet kubki. Taki pakiet mógłby stanowić doskonały prezent urodzinowy, świąteczny czy imieninowy od firmy.

Strategia marketingowa, związana z gadżetami reklamowymi, powinna wiązać się także z czynnym braniem udziału w życiu społeczności lokalnej – obecność danej firmy na festynie, rozdawanie gadżetów i bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, mógłby stanowić najlepszą formą reklamy. To jednak nie koniec pomysłów! Marketingowcy powinni zdawać sobie sprawę, że rynek jest dynamiczny, dlatego trzeba się koniecznie dopasować do aktualnie panujących na rynku warunków. Strategia marketingowa mogłaby więc wiązać się z inwestowaniem na cele charytatywne, prowadzeniem aktywnej kampanii poprzez nawiązanie współpracy z dużymi sieciami sklepów, a nawet prowadzenie promocji wśród swoich pracowników. W końcu, za najlepszych i najwierniejszych klientów firmy, uznaje się przecież jej pracowników.