Gadżety jako narzędzie marketingowe

Gadżety reklamowe mogą stanowić doskonały argument dla naszego klienta, że powinien do nas wrócić. Dlaczego? Czy rzeczywiście chodzi tylko o to, że „jest za darmo”? Niekoniecznie, aczkolwiek jest to niezwykle istotny argument. Regularne dostarczanie stałemu klientowi gadżetów reklamowych z logo firmy może budować jego lojalność i przywiązanie do marki. Zwłaszcza, jeśli w grę nie wchodzą tylko długopisy czy notesy, ale także inne większe gadżety, jak chociażby pendrive czy sportowa torba/plecak. Takie „cenniejsze” gadżety powinny być jednak dostępne wyłącznie dla stałych klientów oraz pracowników, chyba że firma może sobie na to pozwolić, ponieważ jesteśmy właścicielami dużej korporacji. Zamawianie większych gadżetów w większych ilościach może bowiem oznaczać poważne kwoty, niejednokrotnie przekraczające kilka tysięcy.

Gadzety
Gadżety reklamowe powinny być dopasowane do możliwości finansowych danego przedsiębiorstwa. Gdyby zamówiono ich zbyt wiele i miałoby kosztować zbyt wiele daną firmę, mogłoby przynieść odwrotny skutek, niż zamierzano. Z drugiej strony, zwłaszcza na rynkach lokalnych mogą stanowić prawdziwą kartę przetargową. Gadżety reklamowe mogą stanowić świetny prezent na aukcję charytatywną – można w ten sposób zrobić pozytywne wrażenie wśród społeczności lokalnej. Gadżety biurowe mogą natomiast stanowić duże wsparcie dla dzieci z ubogich rodzin, które będą wybierały się do szkoły. Zaangażowanie w tego typu akcjach sprawi, że klienci chętniej będą odwiedzali dany sklep czy siedzibę firmy, ponieważ będą widzieli, że ich pieniądze idą na konto firmy, która nie skupia się tylko wokół działalności komercyjnej, ale dzieli się także swoimi zyskami. Podobne wrażenie zrobi także sięganie po gadżety, które wykonane są z materiałów wtórnych lub takich, których produkcja jest przyjazna dla naszego środowiska. Wokół organizacji ekologicznych obserwuje się bowiem w ostatnim czasie prawdziwy „boom”.

Świetnym rozwiązaniem będzie więc zaproponowanie klientom toreb ekologicznych, wykonanych z tkaniny, które nie będą tak szybko psuły się, jak reklamówki plastikowe. Od czasu do czasu trzeba będzie jedynie je wrzucić do pralki, by następnie znowu można byłoby nosić je na zakupy. Produkcja takich torebek z logo firmy może kosztować nawet mniej, niż dwa złote, o ile będzie zamawiało się większe ilości. Gadżety reklamowe będą w stanie zmienić oblicze postrzegania danej firmy, całkowicie odnowić jej wizerunek, o ile zostaną odpowiednio zaprojektowane. Pomysł powinien zostać przedstawiony firmie, realizującej zlecenie.