Jak odbierane mogą być gadżety reklamowe ?

Działy marketingowe, decydujące o przygotowywaniu gadżetów reklamowych, stoją przed trudnym wyzwaniem, ponieważ coraz trudniej zaskoczyć klientów. Gadżety reklamowe, jak długopisy i breloki, które w latach dziewięćdziesiątych przynosiły oczekiwane skutki, dzisiaj są czymś zwyczajnym. O ile długopisy pełnią pewną funkcję użytkową, dlatego są chętnie brane przez klientów, to breloki są najchętniej noszone przez pracowników firmy lub rozdawane dzieciom.
Odbieranie gadżetów
Warto więc zastanowić się dłużej nad tym, jakie gadżety reklamowe rzeczywiście mogłyby zostać pozytywnie odebrane przez klientów. Powodzeniem cieszą się notesiki z karteczkami samoprzylepnymi, których koszt przy produkcji nie przekracza złotówki. Są one bardzo przydatne, ponieważ karteczki takie mogą służyć jako „przypominajki”. Przyklejając je do lodówki czy szafki, można pamiętać o codziennych zakupach, złożeniu dokumentów do urzędu czy też o kupieniu prezentu urodzinowego bliskiej osobie. Takie kolorowe karteczki rzucają się w oczy, dlatego wykorzystywane są także przy sporządzaniu dokumentacji i pisaniu prac dyplomowych – wystarczałoby jedynie przyklejać takie karteczki przy najważniejszych fragmentach pracy czy dokumentu, ponieważ w taki sposób udałoby się zaznaczyć, w którym są najważniejsze momenty, o których warto wspomnieć w pracy naukowej czy prezentacji. Notesy z samoprzylepnymi karteczkami nie są jedynymi gadżetami reklamowymi, z kategorii biurowych – chętnie wybierane są także kolorowe markery odblaskowe, którymi się można zaznaczać ważniejsze fragmenty tekstu.

Gadżety reklamowe takie nie są także kosztowne, zwłaszcza przy zamawianiu w hurtowni, powyżej kilkuset sztuk. Markery takie mogą być łączone w jedną gwiazdkę czy kwadracik, na którym znajdzie się logo firmy lub jej pełna nazwa. Do ciekawych gadżetów zaliczają się także notesy lub zeszyty, które na okładkach mają umieszczone logo firmy lub jego adresy. Warto inwestować w produkty, otrzymywane z materiałów wtórnych, dzięki czemu będą w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Nie da się ukryć, że przy trendzie ekologicznym, jakiekolwiek artykuły papierowe, otrzymywane powtórnie, a więc nie zmuszające do wycinki kolejnych drzew. Gadżety reklamowe powinny być przydatne, ponieważ potencjalni klienci chętniej po nie będą sięgać. Nawet, jeśli zainwestujemy w mniejszą ilość gadżetów, aczkolwiek będą one bardziej przydatne np. pendrive czy plecak, to będą one stanowiły lepszą formę reklamy. Będą to bowiem gadżety trudniej dostępne, a więc trzeba się będzie o nie bardziej postarać.