Jak zorganizować angażujący event?

Przygotowanie wydarzenia społecznego czy promocyjnego danego przedsiębiorstwa wcale się do najprostszych, a przede wszystkim jest dość kosztowne. Każdy dział marketingu prędzej czy później stanie jednak przed takim zadaniem, ponieważ w przeciwnym razie, dana działalność nie będzie wyróżniała się z grona konkurencji. Może się także okazać, że klienci wcale nie dowiedzą się, że dana działalność funkcjonuje na ich rynku.
Organizacja
Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z otwarciem nowej działalności czy przeprowadzeniem integrującego eventu, za każdym razem powinniśmy zadbać o atrakcje. Klienci czy pracownicy – wszyscy powinni chcieć uczestniczyć w danym wydarzeniu, a nie robić to z obowiązku. Skuteczny marketing sprawi, że dane wydarzenie będzie uznawane za jedno z najbardziej niezapomnianych. Do angażujących eventów będą zaliczały się te, które będą integrowały jej uczestników, niezależnie od ich wieku i płci. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalnego didżeja czy wodzireja, który zajmie się zabawianiem gości. Będzie on zachęcał do dialogu, śpiewania i tańca.

Powinno się przede wszystkim zadbać, by podkład muzyczny został odpowiednio dopasowany do okazji. Można także zachęcić do zabawy poprzez przeprowadzenie zabawnych konkursów, w których nagrodą będą gadżety firmowe, co także będzie pełniło pewną reklamę dla naszego przedsiębiorstwa. Niezwykle istotna jest tzw. „atrakcja wieczoru” – może być to spotkanie z jakimś celebrytą czy konkretna forma rozrywki, jednak nie powinno jej w żadnym wypadku zabraknąć. Taki główny punkt programu sprawi bowiem, że cała uroczystość zostanie zapamiętana lub będzie już zawsze pomijana.

Zaproszenie celebryty nie zawsze jest możliwe, ponieważ pociąga za sobą ogromne koszty. Ze stron internetowych można dowiedzieć się, że jeden wieczór w towarzystwie Krzysztofa Ibisza może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Nie mniej liczą sobie także tacy artyści, jak Maryla Rodowicz czy Monika Brodka. Punktem wieczoru może stać się jednak gra w kręgle, pokaz tańca z ogniem czy wspólne „kino pod chmurką”. Ważne jest, żeby utrzymana była atmosfera nieformalna, luźna, która sprawi, że wszyscy uczestnicy będą czuli się swobodnie. Istotne jest także miejsce, ponieważ nie wszyscy potencjalni uczestnicy zabawy muszą posiadać własny pojazd, a więc należy wybrać lokalizację, do której łatwo się będzie dostać także za pomocą komunikacji publicznej. Powinna być także odpowiednio dopasowana pora dnia czy wieczoru. Jak widać, marketing kryje w sobie naprawdę wiele wymagań.