Media społecznościowe, a promocja marki

Chcąc rozreklamować daną markę, powinno się pamiętać o potędze internetu. Pierwszym działaniem, jakiego dokonuje potencjalny klient, zwłaszcza młody, będzie sprawdzenie danej marki w wirtualnej sieci. Na forach internetowych  oraz na profilach społecznościowych  mogą pojawiać się pochlebne lub negatywne opinie, dotyczące produktu czy usługi. Jeśli nie zadbamy o odpowiednią reklamę w internecie, może się okazać, że internet spowoduje spadek liczby klientów.

Media

Niestety, internet staje się często narzędziem „nieczystych” zagrywek biznesowych ze strony konkurencji. W taki sposób, konkurencyjne firmy wynajmują czasami specjalnych pracowników, którzy zajmują się pisaniem negatywnych, fałszywych opinii na temat produktów/usług, albo też samej obsługi. Jedynym rozwiązaniem ofensywnym w stosunku do  takich strategii jest silne budowanie swojego pozytywnego wizerunku w sieci. Strategia związana z mediami społecznościowymi, powinna wiązać się z nawiązaniem relacji z jak największą liczbą potencjalnych klientów.

Jak to zrobić?

Oczywiście, gadżety reklamowe mogą tutaj spełnić nieocenioną rolę. Po pierwsze, warto zachęcać swoich klientów do „lajkowania” swojego profilu. Przypomina to nieco subskrybcję z YouTube. Co zyskuje przedsiębiorca? Dzięki jednemu kliknięciu, klient będzie informowany o wszystkich aktualnościach, a więc także nowych promocjach, nowych produktach czy warunkach umów. Nie trzeba przeprowadzać kosztownych akcji marketingowych, jak call centre, a więc dzwonienie do wszystkich zainteresowanych lub nie zainteresowanych. Telefoniczna forma reklamy może być uznana przez niektórych uznana za męczącą, a nawet pewnego rodzaju nękanie. Nie da się ukryć, że media społecznościowe stanowią znacznie mniej agresywną formę reklamy. Przede wszystkim,  internauta może sam wrócić do niej w dowolnym momencie. Do aplikacji Facebook sięga bowiem wtedy, kiedy ma czas. Na profilach społecznościowych, umieszczane mogą zostawać wstawiane pliki różnego typu: filmy, pliki audio, obrazki czy tekst.

Pojawia się więc pytanie, w jaki sposób zyskać popularność na portalach społecznościowych?

Tutaj kluczem do sukcesu mogą okazać się gadżety reklamowe. Organizując konkurs, w którym do wygrania jest pewien zestaw gadżetów, zachęcamy internautów do lajkowania i udostępniania profilu przedsiębiorcy wśród swoich znajomych. W taki sposób, za pomocą „marketingu szeptanego”, można w zaledwie kilka dni zyskać kilka tysięcy lajków. Nakłady finansowe są niewielkie, w porównaniu do możliwości odniesienia sukcesu, jaki daje popularność i rozpoznawalność marki.