Najczęstsze błędy w marketingu internetowym

Niestety, coraz więcej osób sięgających po marketing internetowy, nie jest sobie w stanie poradzić z jego odpowiednim prowadzeniem, ponieważ takim osobom brakuje przecież niezbędnego doświadczenia oraz przygotowania, zwłaszcza przy reklamie w mediach społecznościowych.



Co zalicza się do najczęstszych błędów?

Powierzając marketing internetowy nieodpowiedniej osobie ryzykujemy, że nie będzie ona wprowadzała zbyt wielu innowacji, a przede wszystkim, że nie przyniesie oczekiwanych rezultatów za pośrednictwem sieci. Kluczem do sukcesu są media społecznościowe – prowadząc w odpowiedni sposób firmową stronę czy profil, można nawiązać więź z klientami i potencjalnymi klientami. Posty, jakiekolwiek będą wstawianie nie powinny być pisane w formie bezosobowej, a nawet jeśli już są w takowy sposób pisane, to w jakiś sposób powinny nawiązywać i pytać o opinię odbiorców. Jeśli będą to puste stwierdzenia, nawet najbardziej interesujące, na dłuższą metę nie nawiążą dialogu z odbiorcami. Od czasu do czasu, powinno się także prowadzić promocję usług czy produktów poprzez organizację konkursów. Nagrodą mogą być więc gadżety, związane w jakiś sposób z firmą – zawierające hasła reklamowe, logo czy nazwę. W taki sposób, zyskamy dużo „lajków”, a więc powiązań firmowego konta z profilami klientów. Takie powiązania są niezwykle cenne, ponieważ pozwalają informować szeroką grupę odbiorców o naszej aktualnej ofercie i cenniku. Częstym błędem popełnianym przez marketingowców jest zatrzymywanie się na uzyskanych przez konkursy subskrybcjach.

Dobry marketing to skuteczny marketing. Powinniśmy więc przewidzieć, że należy organizować takie drobne konkursy czy akcje promocyjne regularnie w taki sposób, by klient wiedział, kiedy się ich spodziewać. Owszem, nie oznacza to, że nie mamy go zaskakiwać. Wręcz przeciwnie! Jeśli jednak „mniej więcej” będzie wiedział, kiedy spodziewać się danej niespodzianki, chętniej będzie śledził nasz profil i sprawdzał, czy nie pojawiają się kolejne promocje.

Osoba, prowadząca social media powinna pamiętać, że należy prowadzić dialog z klientem, a nie odezwać się do niego raz, a potem zapominać. Marketing internetowy nie powinien być także zbyt natrętny – nie powinno się atakować klienta nadmiarem spamu na poczcie elektronicznej, ponieważ będzie czuł się zbyt nagabywany i zrezygnuje z zapisu do newslettera. Nie powinno się więc wpadać ze skrajności. Aby marketing przynosił oczekiwane efekty, powinien być prowadzony z największą delikatnością, starannością i wyczuciem.