Rodzaje gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe mogą znacząco poprawić wizerunek marki w oczach klienta. Powinny być one jednak dostosowane do grupy odbiorców. Decydując się na produkt, kierowany do gospodyń domowych, będziemy stawiać przede wszystkim na wartości rodzinne. Większość gospodyń domowych łączy bowiem codzienne obowiązki, jak gotowanie czy prace porządkowe z wychowywaniem maluchów. Dział marketingowy, przygotowując kampanię reklamową płynów do zmywania czy chusteczek do czyszczenia powierzchni, warto byłoby poza próbkami płynu czy chusteczki zadbać o drobne breloczki czy kolorowe długopisy.

Druga grupa gadżetów mogłaby ucieszyć także maluchy. Gdyby, właściciel firmy nie chciał decydować się na długopisy, ponieważ uznawałby je za gadżet zbyt „oklepany”, można byłoby zastanowić się nad notesami czy ołówkami. Ołówki są rzadziej wybierane, a chętnie są brane przez potencjalnych klientów. Dla właściciela marki to doskonała forma reklamy, ponieważ na z pozoru małym ołówku umieszczone jest logo firmy, a także jej pełna nazwa. Poza typowymi przyborami biurowymi, jak długopisy czy ołówkami, warto byłoby zastanowić się nad takimi gadżetami, jak torby płócienne. Sięga po nie większość zainteresowanych. Dlaczego? Po pierwsze, na polskim rynku również zaczęto interesować się rozwiązaniami przyjaznymi dla naszego środowiska, co oznacza wprowadzenie płatnych reklamówek w sklepach sieciowych. Dla klienta to więc oszczędność czasu i pieniędzy. Torba płócienna, używana na zakupy, z logiem danego przedsiębiorstwa stanowi także niezwykle skuteczną formę reklamy. Przechadzając się wśród sklepów, inne osoby obserwują nazwę i logo danego przedsiębiorstwa.

Takie pozycjonowanie marki sprawi, że firma stanie się rozpoznawalna. Jest to bardzo ważne dla mniejszych firm, których nie stać na drogie spoty reklamowe  w telewizji. Dla lokalnych społeczności, naturalnym wydaje się po sięganie po produkty okolicznych firm, jednak jeśli mieszkańcy takiego rejonu nie będą mieli wiedzy na temat, automatycznie sięgną po produkty rozpoznawalne, a więc te, które reklamowane są w gazetach lub w telewizji. Gadżety reklamowe to świetny sposób na zyskanie dużej grupy klientów, jednak powinno się zastanowić nad ich formą. Wiadomo, że z gadżetów reklamowych, jak pedrive nie będą raczej korzystały osoby starsze, które nie korzystają z komputerów. Marketingowcy muszą zwrócić uwagę na to, o czym mówiono wcześniej, a więc na odpowiednie dopasowanie grupy docelowej gadżetów reklamowych, podobnie jak i produktów. Tylko wtedy odniosą sukces.