Strategia e-mail marketingowa

Internauci bardzo niechętnie reagują na spam. Znajdując na swojej poczcie elektronicznej kolejne wiadomości, w których są zachęcani do kupienia samochodu, laptopa czy skorzystania z oferty nowego spa, są zdegustowani i z czasem wcale nie będą otwierali podobnych wiadomości. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym można sprawić, że emaile reklamowe, wysyłane od różnych przedsiębiorstw nie będą tak chętnie kasowane. Przede wszystkim, przed ich wysłaniem powinno się nawiązać osobistą relację z klientem. Klient powinien oczekiwać na wiadomość od nas, a nie czuć się przez takie wiadomości prześladowany.

E-mail

Marketing może być agresywny poprzez prowadzenie strategii niezwykle subtelnych. W jaki sposób tego dokonać? Relacja nie powinna być rozpoczynana poprzez pocztę elektroniczną. Wystarczałoby więc spróbować z klientem relację przez bezpośredni kontakt. Można to zrobić, wychodząc naprzeciw niemu do centrów handlowych czy na ulice większych miast, jak Poznań, Kraków czy Warszawa. Istnieje także możliwość nawiązania współpracy z innymi znanymi firmami np. jeśli jedna firma rozprowadza produkty spożywcze, a druga rozprowadza napoje, mogą wspólnie tworzyć zestawy obiadowe, serwowane w różnych restauracjach. Po kupnie produktów, klienci mogliby zostać poproszeni o podanie swoich adresów emailowych, dzięki czemu otrzymywaliby regularnie informacje o nowych produktach i kupony zniżkowe. Buduje to przywiązanie do marki, a nie jest nagabywaniem.

Tworzenie wirtualnej bazy danych osobowych mogłoby się także odbywać za pośrednictwem programów lojalnościowych i punktowych. W taki sposób, nie będzie ono zbyt agresywne i nie będzie nagabywane. Marketing taki powinien jednak być prowadzony z pewnym rozsądkiem. Przede wszystkim, powinno się wysyłać wiadomości regularnie, jednak niezbyt często. Nie powinny być to informacje przesyłane częściej, niż raz na kilka dni. Nie wchodzą także w grę powiadomienia, przesyłane po kilka razy dziennie, o każdym produkcie oddzielnie. Zadaniem marketingowców jest tworzenie katalogów produktów czy usług z informacją o tym, jak długo będą takie produkty dostępne.

Od czasu do czasu, powinno się także stworzyć ofertę przygotowaną specjalnie dla danego klienta. Chodzi więc o to, by zaproponować mu kod promocyjny czy kilkudziesięcioprocentową zniżkę na dane produkty. W taki sposób, klient będzie co pewien czas zaglądał do wiadomości i rzeczywiście je czytał licząc, że coś w ten sposób zyska. Email może być doskonałym narzędziem marketingowym, jeśli ktoś wie, w jaki sposób je wykorzystać.