Wideomarketing od podstaw

Wideo marketing jest jednym z najczęściej stosowanych narzędzi w internetowym marketingu. Przede wszystkim, warto pamiętać, że marketing ten nie powinien być mylnie kojarzony z reklamą telewizyjną.

Wideomarketing

Dlaczego? Reklamy telewizyjne to spoty, które pojawiają się w trakcie przerw między naszymi ulubionymi serialami czy też interesującym programem edukacyjnym. Telewidz nie ma jednak najmniejszej szansy na reagowanie na daną reklamę poprzez wypowiadanie swojego zdania. Owszem, może zadzwonić do stacji telewizyjnej, by powiedzieć, że „dana reklama jest niestosowna” lub też odwrotnie, że „reklama ta jest wręcz fantastyczna”, jednak istnieją marne szanse, że zostanie wysłuchany. Sytuacja musiałaby wyglądać na tyle poważnie, że do danej stacji musiałoby zadzwonić kilka tysięcy osób po emisji takiej reklamy.

Podobnie wygląda sprawa w przypadku próby podzielenia się swoimi spostrzeżeniami z innymi osobami – mogą to co najwyżej zrobić w gronie najbliższych czy znajomych, którzy wraz z nimi zasiadają przy odbiornikach. Mało kto wyjdzie bowiem do centrum handlowego i będzie zaczepiać obce osoby, by powiedzieć, jak „idiotyczna jest reklama firmy X”. Media także mają ciekawsze tematy do poruszania. Dzięki portalom takim, jak YouTube, przedsiębiorcy mogą za darmo umieszczać filmiki i spoty reklamowe, które klienci będą oglądać, ale i oceniać. Ze względu na fakt, że ktoś jest administratorem tego portalu, jeśli wystąpi wiele zgłoszeń, że dany filmik obraża czyjeś uczucia religijne czy rasowe, może zostać usunięty. Po raz pierwszy, duża korporacja może więc potraktowana na równi z przeciętnym Kowalskim czy Nowakiem.

Poza tym, jako użytkownik profilu może prowadzić konwersację ze swoimi fanami – pytając ich o komentarz, ale prosząc także o wskazówki, jak reklamę uatrakcyjnić. Mogłoby więc się okazać, że marketing taki będzie skuteczniejszy, jeśli producent reklamy przetłumaczy ją na język angielski czy francuski. Takie informacje także będzie mógł zaczerpnąć właśnie z wirtualnej sieci. Wideo marketing jest więc o wiele efektywniejszy, niż jakakolwiek inna forma reklamy.

Obecnie, większość nawet takich krótkich filmików w sieci może zostać udostępniona na portalach społecznościowych – wystarczy jedynie wklejenie odpowiedniego odnośnika. Tego typu marketing będzie przede wszystkim o wiele tańszy, niż kosztowne kampanie marketingowe. Spoty reklamowe w telewizji są znacznie kosztowniejsze, niż inne formy reklamy. Mogą sobie więc na nie pozwolić wyłącznie tylko największe korporacje i przedsiębiorstwa.